maandag 2 oktober 2017

Toneelstukje?


Floortje:

Ik snap er niks van.
Nu zit er nog een andere hen bij Pippa ook.
Wat bezielt ze?

Babette onder Pippa's vleugel
Wie gaat er nu de hele dag stil in het huis zitten terwijl je lekker buiten in de zon kunt scharrelen? Of in de regen desnoods, als je maar naar buiten kunt.
Oké, van Pippa weet ik zo langzamerhand dat ze niet helemaal lekker in haar bovenkamer is als het over broeden gaat, maar die andere, Babette, die had ik slimmer ingeschat.
Zo jong nog en dan al zo fanatiek.
Hoewel ik niet geloof dat Babette aan het broeden is.
"moeder" en "dochter" overdag
Nee, ze zit dicht tegen Pippa aan en 's avonds kruipt ze half onder haar. Ze lijkt wel een kuiken!
En Pippa vindt het prachtig.
Ze zit te klokken op haar "nest" met haar "kuiken".
Wat zijn die twee toch aan het doen?
Voeren ze een toneelstukje op? Of zou Pippa echt denken dat ze een kuiken heeft uitgebroed? Babette is klein, omdat ze een Serama is, maar voor een kuiken is ze toch wel aan de grote kant. Voor mij zijn ze allebei gewoon knetter.
Vooral Babette.
Die is zelf al kloek geweest en nu speelt ze weer voor kuiken!
Babette als kloek
Ze is nog veel te jong om al dement te zijn, maar helemaal normaal kan ik haar niet vinden. Ma Tok moest ook al lachen toen ze ze zo zag zitten.
Ze heeft zelfs foto's gemaakt, om die aan u te laten zien.
Dan kunt u zien dat ik dit niet uit mijn vleugel zuig.
Ik weet niet of er nu ook nog één of meer eieren onder Pippa liggen, Ma Tok kijkt wel nu en dan, maar het is best moeilijk om die twee niet meewerkende kippen opzij te schuiven omdat ze helemaal achterin op het plateau liggen.
Dat heeft Pippa dan wel weer goed uitgezocht.
Zo slim is ze wel, die rare meid.
Zou ze Babette straks mee naar buiten nemen om haar de Tok-tuin te laten zien? Dat zou echt de zotheid ten top zijn!

2 opmerkingen:

  1. Wellicht verstopt Babette zich voor de fanfare? Of voor de poffertjeslucht uit de binnenstad? Hutspot? Reuzenrad(t)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gekke Babette! Maar toch wel lief van haar, dat ze voor kuiken speelt. Zou dat broeds zijn in de lucht hangen? Wilhelmina bij mij is ook al zo broeds en lelijk dat ze doet!

    BeantwoordenVerwijderen