maandag 9 oktober 2017

Desiree grijpt in (1)


Desiree:

Ik dacht dat ik eens een hartig woordje met Pippa zou moeten spreken over haar rare gedrag.

Pippa met haar "kuiken" Babette
Het is niet alleen zo dat zíj vreemd doet, nee, ze sleept er nog een jong hennetje in mee ook.
Ik heb het dan natuurlijk over Babette, die zich min of meer gedraagt als kuiken.
Met Pippa als kloek.
Heb je ooit zo zout gegeten? Welke volwassen hen gaat zich nu aanstellen als kuiken?
Dan moet er toch sprake zijn van dwang van een oudere kip, Pippa in dit geval.
Ik stapte dus op het hoekje van Pippa en Babette af om die twee even bij de tijd te draaien.
Wie schetst mijn verbazing toen ik bij het hoekje aankwam en ik
het lege hoekje
dat helemaal leeg vond!
Zou Pippa Babette mee naar buiten hebben genomen om haar wegwijs te maken in de Tok-tuin, zoals je dat met je kuikens doet? Dat zou pas echt gek zijn.
Ik draaide mij om en daar zag ik Barbara aankomen. Zij was ook op zoek naar Babette, die tenslotte haar vaste vriendinnetje is, zij zijn hier samen aangekomen.
Ik vroeg haar of zij wist waar Pippa en Babette waren.
Ze keek me verbaasd aan en ze vroeg of zij niet in hun hoekje lagen.
Wat bleek?
Barbara was ook op weg geweest
naar Babette om haar te vragen samen met haar in de tuin te gaan scharrelen.
In je eentje is het toch minder gezellig dan met z'n tweeën.
Hoe dit verhaal afloopt hoort u de volgende keer.

1 opmerking:

  1. Hadden Pippa en Babette misschien afgesproken dat ze weer normaal gingen doen? Of gingen ze medestanders zoeken? Met het komende warme weer op komst, zouden ze kunnen denken dat het echt voorjaar wordt.

    BeantwoordenVerwijderen