maandag 25 september 2017

Eindelijk duidelijkheid voor iedereen


Geertrui:

Het is toch niet te geloven!
Nu zijn er nog steeds mensen, die niet begrijpen wie er achter het "kraai-hoor-virus" zaten.
En er zijn zóveel aanwijzingen gegeven in alle verhaaltjes hierover.
Daar vallen ook de stukjes over "Een rommelig verhaal over een duistere zaak" onder.

Yvonne en Yvette
Als u ze nu eens nog een keer leest en dan allemaal achter elkaar, kunt u het dan nóg niet raden?
Tjonge jonge, het is erg met u gesteld, dat moet ik zeggen.
Net als Yvonne en Yvette had ik u intelligenter ingeschat.
Goed, dan zal ik het duidelijk uit de doeken doen.

Hier komt dus een verhaal voor de dommere lezers onder u.

Geertrui, Daantje en Dirkje
Om het floreren van mijn fanclub te vieren wilde ik een geintje uithalen.
Dat heb ik duidelijk vermeld in het verhaaltje "De fanclub" van 4 september jl.
Ik besloot dat ik dat niet alleen wilde doen, maar samen met mijn twee jonge vriendinnetjes, Daantje en Dirkje.
Zo had ik bedacht dat wij de boel eens lekker op stelten zouden kunnen zetten door te suggereren dat er nog een haantje bij de drie overgebleven kuikens zou zitten.
Daan en Dirk namen hun deel aan het werk al gniffelend en giechelend op zich.
Geertrui's pokerface
Ik heb ze nog les moeten geven om een poker-face te kunnen trekken.
Ik moet zeggen dat ze het snel onder de knie hadden, die twee, alleen moest ik ze wel opvallend vaak waarschuwen dat het dan wel een geintje was, maar dat er toch serieus werk verricht moest worden. Ja, anders wordt zoiets helemaal niets en dan kun je het beter niet doen.
Toen we genoeg geoefend hadden togen we aan het werk. En het ging wonderbaarlijk goed! Wat hebben we stiekem een lol gehad met ons drieën als er weer een hen met een noodvaart door de tuin kwam aanwaggelen om de kraaier te betrappen.
Wij waren dan allang weer verdwenen van de plaats des onheils, zodat er nooit iets werd gevonden.
slimme LazaRus
Ik ben verbaasd dat Yvonne en Yvette als eersten door hadden dat wij er met ons drieën achter zaten. Knap hoor, vanuit hun ren! Ze zeiden zelf dat ze het een heerlijke uitdaging hadden gevonden, goed tegen de verveling.
En die LazaRus is slimmer dan ik dacht, die moet ik goed in de gaten houden als ik weer eens iets verzin.


Zo, is het nu voor IEDEREEN duidelijk hoe de vork in de steel zat?
Ik mag het hopen.

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik was één van de dommere lezers, ik schaam me diep! Wat een slimme actie van die drie. Het blijven ondeugden! En die pokerface van Geertrui is onbetaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen !!
    Ik snap er geen kip van.

    BeantwoordenVerwijderen